Στόχος Βελτίωσης:
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, απαντώντας στις επιταγές του σύγχρονου σχολείου και της αναβάθμισης του ρόλου του εκπαιδευτικού, διερεύνησαν τις επιμορφωτικές τους ανάγκες και πρότειναν ένα μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης , που περιλαμβάνει αναλυτικά:
- Συμμετοχή των εκπαιδευτικών για δεύτερη χρονιά στο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς»ή αλλιώς σύστημα ΠροΘΕΣυ. Συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις, σχετικά με τη διαχείριση της σχολικής τάξης, των συγκρούσεων και το ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού, με τη συνδρομή των σχολικών συμβούλων.
- Συμμετοχή σε επιμορφώσεις και σεμινάρια που διενεργεί το ΙΕΠ αλλά και άλλοι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς.
Αναγκαιότητα – Στόχοι
- Εμπλουτισμός της διδακτικής και παιδαγωγικής εργαλειοθήκης των εκπαιδευτικών, με στόχο την καλύτερη αντιμετώπιση καθημερινών και έκτακτων καταστάσεων.
- Δημιουργία και διατήρηση θετικού και ασφαλούς κλίματος στη σχολική μονάδα με απώτερο σκοπό τη μεγιστοποίηση της μαθησιακής και κοινωνικής επίδοσης όλων των μαθητών.
- Ενίσχυση της επαγγελματικής αυτοεπάρκειας, της ενσυναίσθησης και του ρόλου των εκπαιδευτικών .
Σχέδιο Δράσης: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις Συντονιστής Δράσης: ΣΕΙΤΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η ανάπτυξη επαγγελματικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών συμβάλλει στην παραγωγή και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Η ενδοσχολική επιμόρφωση προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών μπορεί να βοηθήσει την εκπαιδευτική κοινότητα και το έργο της. Στόχοι :
1.Εμπλουτισμός της διδακτικής και παιδαγωγικής εργαλειοθήκης των εκπαιδευτικών, με στόχο την καλύτερη αντιμετώπιση καθημερινών και έκτακτων καταστάσεων.
- Δημιουργία και διατήρηση θετικού και ασφαλούς κλίματος στη σχολική μονάδα με απώτερο σκοπό τημεγιστοποίηση της μαθησιακής και κοινωνικής επίδοσης όλων των μαθητών.
- Ενίσχυση της επαγγελματικής αυτοεπάρκειας, της ενσυναίσθησης και του ρόλου των εκπαιδευτικών .
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Αρχικά γίνεται ο εντοπισμός και η καταγραφή των επιμορφωτικών μας αναγκών. Ακολουθεί ένας σχεδιασμός και η οργάνωση των επιμορφωτικών μας δράσεων. Προσδιορίζονται τα θέματα των επιμορφώσεων. Κατόπιν αναζητούνται οι κατάλληλες επιμορφώσεις , καθορίζεται ο χώρος ( φυσικός ή εξ αποστάσεως ) και ο χρόνος των επιμορφώσεων. Στη συνέχεια υλοποιούνται οι επιμορφωτικές δράσεις και τέλος πραγματοποιούνται οι αξιολογήσεις των δράσεών μας.
Χρονοδιάγραμμα : Σεπτέμβριος – Οκτώβριος : Γίνεται ο « Συλλογικός προγραμματισμός » καθορίζονται τα πρόσωπα των δράσεων στους επιμέρους άξονες αξιολόγησης και επιλέγονται οι αντίστοιχοι συντονιστές των ομάδων. Ακολουθεί ένας γενικός σχεδιασμός , προσδιορίζονται τα θέματα των επιμορφώσεων, γίνεται μια προετοιμασία και η ενημέρωση για τη λειτουργία των επιθυμούμενων δράσεων.
Νοέμβριος – Δεκέμβριος : Παρακολούθηση δύο επιμορφωτικών προγραμμάτων της ΕΕΠΕΚ ( Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ).
Ιανουάριος – Μάιος : Συμμετοχή σε επιμορφώσεις για την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και αξιοποίησης των
Τ.Π.Ε , θέματα εργαστηρίων δεξιοτήτων , αγωγής υγείας , περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.α.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινοι πόροι : Σχολικοί συντονιστές εκπαιδευτικού έργου επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης , ειδικοί επιστήμονες , εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας , πρόσωπα εξωτερικών φορέων κ.α.
Υλικοί πόροι και μέσα : ηλεκτρονικοί υπολογιστές , προβολέας , αίθουσα, φωτοτυπικό μηχάνημα , συνδέσεις με εκπαιδευτικές πλατφόρμες και ιστοσελίδες στο διαδίκτυο , ερωτηματολόγιο διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών , ημερολόγιο καταγραφής δράσεων κ.α.
Ερευνητικά εργαλεία : ερωτηματολόγια , παρατηρήσεις , ημερολόγιο καταγραφής δράσεων.
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης μας περιλαμβάνουν τη συμπλήρωση λίστας ή ερωτηματολογίου για την προσφορά και την αποτελεσματικότητα των επιμορφώσεων από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς , τη χρήση μιας νέας διδακτής ή παιδαγωγικής πρακτικής , την απόκτηση νέων δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μας.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Η συνολική αποτίμηση της δράσης μας θα πραγματοποιηθεί με ερωτηματολόγιο αξιολόγησης που θα δοθεί στους εκπαιδευτικούς μας. Θα γίνει επίσης με συνεδριάσεις και καταγραφές σε επίπεδο Συλλόγου Διδασκόντων και στο ημερολόγιο της ομάδας δράσης σχετικά με το πλήθος συμμετεχόντων και τον βαθμό ανταπόκρισης των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας.
Ανατροφοδότηση – Προτάσεις Σ.Ε.
Είναι ένα ικανοποιητικά λεπτομερές σχέδιο δράσης στο οποίο συνιστάται και η διαδικασία αποτίμησης στο τέλος με συνεντεύξεις, προκειμένου να διαπιστώσετε εάν πετύχατε τους στόχους που θέσατε αλλά και το βαθμό ικανοποίησης από τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Η εστίαση προτείνεται να γίνει στις γνώσεις που απέκτησαν αλλά και πόσο έτοιμοι είναι να τις εφαρμόσουν στη διδακτική τους πρακτική στην τάξη.
Β. Υλοποίηση της Δράσης
Περιγραφή
Το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023 το σχολείο μας συμμετείχε σε δύο επιμορφωτικά σεμινάρια εξ αποστάσεως και ασύγχρονα της ΕΕΠΕΚ ( Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ). Το καθένα από αυτά τα προγράμματα είχε διάρκεια από 15 ώρες. Το 1ο σεμινάριο είχε τίτλο
“Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον “. Το 2ο σεμινάριο είχε τίτλο ”
Ονειροπλάστες – Ονειροθραύστες ” με εκπαιδευτικό υλικό εγκεκριμένο από το ΙΕΠ σχετικό με τα εργαστήρια δεξιοτήτων στη θεματική ” Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην – Ψυχική και Συναισθηματικη Υγεία και πρόληψη ” , σχετικό επίσης και με προγράμματα Αγωγής Υγείας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μας παρέλαβαν και τις αντίστοιχες βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Το σχολείο μας συμμετείχε στις 23 Νοεμβρίου 2023 στη δίωρη διαδικτυακή επιμόρφωση για το πρόγραμμα Προ.Θε.Συ. ( Πρόγραμμα Θετικών Συμπεριφορών ) που υλοποιεί.
Στις 16/11/ 2023 παρακολουθήσαμε τη δίωρη διαδικτυακή επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων κ.α.
εκπαιδευτικών με τίτλο ” Θεωρητικό πλαίσιο σχεδιασμού και πρακτικών εφαρμογής Σχεδίων Δράσης Συλλογικού Προγραμματισμού και Αυτοαξιολόγησης”.
Στις 22/11/2023 συμετείχαμε στο εργαστήριο ” Μιλάμε με τους ειδικούς για την Ψυχική Ανθεκτικότητα του παιδιού και της οικογένειας” του Ινστιτούτου Prolepsis.
Στις 28/11/2023 παρακολουθήσαμε το επιμορφωτικό σεμινάριο ” Κίνητρα μάθησης και συμβουλές επίτευξης στόχων” που διοργάνωσε το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Στις 19/12/2023 παρακολουθήσαμε το δίωρο διαδικτυακό σεμινάριο του ΙΕΠ και ΙΤΕ με τίτλο ” Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου / Κράτα καλά τα μυστικά σου “.
Τον Ιανουάριο του 2024 οι εκπαιδευτικοί μας παρακολούθησαν ή συμμετείχαν :
Α) Στις 10 /1/2024 στο σεμινάριο με θέμα : ” Μιλάμε με τους ειδικούς για τον εκφοβισμό ” από το ινστιτούτο Prolepsis.
Β) Στις 23/1/2024 στο σεμινάριο ” Από τον μαυροπίνακα στη Διαδραστική Οθόνη / Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση ” που πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο του ΕΠΑΦΟΥ για την υποστήριξη της λειτουργίας των διαδραστικών συστημάτων “.
Γ ) Στις 29 /1 /2024 στο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα : ” Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών” που διοργάνωσε η Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης.
Δ) Στο τριήμερο δια ζώσης σεμινάριο από το δίκτυο Α ” Νιώθω ασφαλής στο σχολείο μου ” σχετικό με την πρόληψη σχολικής βίας.
Τον Φεβρουάριο του 2024 παρακολουθήσαμε : Α) Το επιμορφωτικό δίωρο σεμινάριο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο πλαίσιο υλοποίησης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος ηλεκτρονικής μάθησης ” Πράσινες γειτονιές” στις 29/2/2024 που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης.
Β) Τη διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα με θέμα ” Κλικ, προστάτευσε τη σχέση σου με το δάσος ! Η περίπτωση του Σέιχ Σου! ” στις 27/2/2024 που συνδιοργάνωσε το ΚΕΠΕΑ Θέρμης , το ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού Βερτίσκου και η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Θεσ/νίκης.
Γ ) Την επιμορφωτική συνάντηση που διοργάνωσε η Ο.Κ.Π.Ε. ( Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης ) με θέμα ” Διαχείριση Τάξης – αύξηση της συνοχής της ομάδας και πρόληψη της επιθετικότητας ” στις 29/2/2024 διάρκειας τριών ωρών.
Δ) Στις 15/2/2024 το δίωρο σεμινάριο με τίτλο : “Ενα δέντρο στην αυλή μας ” που διοργάνωσε η Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού Βερτίσκου στο πλαίσιο υλοποίησης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος ” Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο , δίνω ανάσα στη γη 2023-2024 “.
Ε) Στις 16/2/2024 το σεμινάριο ” Αλφαβητάρι Οικονομικών ” διάρκειας 2 ωρών από την ActionAid και την Alpha Bank.
ΣΤ ) Από τις 26/2/24 έως 24/3/24 σεμινάριο με τίτλο : ” Εισαγωγή στην οικογενειοκεντρική πρώιμη παρέμβαση” συνολικής διάρκειας 50 ωρών της ΕΕΠΕΚ.
Τον Μάρτιο του 2024 : Οι εκπαιδευτικοί μας μαζί με τους μαθητές μας παρακολουθήσαμε , δια ζώσης , στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αγωγής υγείας ” Ασφάλεια στο σπίτι ” στις 5/3/2024 σχετικό με τους κινδύνους ατυχημάτων και την πρόληψη από ηλεκτροπληξία , εγκαύματα , πτώσεις , συγκρούσεις , δηλητηριάσεις κ.α.
Στις 5/3/2024 παρακολουθήσαμε το απογευματινό σεμινάριο ” Τι λέτε , φυτεύουμε ; ” από τη Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης δια της υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου.
Στις 9 -10 Μαρτίου 2024 έγινε παρακολούθηση της διημερίδας που διοργάνωσαν τα εκπαιδευτήρια ΑυγουλέαΛιναρδάτου με τίτλο : ” Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη”.
Στις 13/3/2024 παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα : ” Μιλάμε με τους ειδικούς για τα όρια :
Πώς μπορούμε να θέσουμε όρια στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους ; ” που διοργάνωσε το ινστιτούτο
Prolepsis.
Στις 28 Μαρτίου μέρος των εκπαιδευτικών μας παρακολούθησε το διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με θέμα ” Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η εκπαιδευτική αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία “.
Τον Απρίλιο του 2024 : Στις 2-4 Απριλίου συμμετοχή στο 16ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής με την εργασία : ” Το ρομπο-ποτιστήρι”.
Στις 8 Απριλίου εξ αποστάσεως τετράωρο επιμορφωτικό σεμινάριο που διοργάνωσε η Αειφόρουμ με θέμα ” Το
Αειφόρο Σχολείο και η Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή”.
Στις 10 Απριλίου εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα : ” Μιλάμε με τους ειδικούς για τη διαχείριση της απώλειας λόγω πένθους” από το ινστιτούτο Prolepsis.
Στις 10 Απριλίου ” Η διδακτική του ολοκαυτώματος στην τάξη , μια διδακτική / διαθεματική προσέγγιση “.
Στις 17 Απριλίου ” Η συμβολή του σχολείου και της οικογένειας στην σχολική τάξη”.
Την Κυριακή 21 Απριλίου 2024 μέρος των εκπαιδευτικών μας παρακολούθησε τη διαδικτυακή εκδήλωση της ΔΟΕ ” Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις δυνατότητες και τις δυσκολίες που υπάρχουν στην ανάπτυξη των σχέσεών τους με τους μαθητές. Παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων και επιστημονικές προσεγγίσεις “.
Στις 25 Απριλίου παρακολουθήσαμε το σεμινάριο ” Ενδοσχολική Βία : Πρόληψη & Αντιμετώπιση στο Σπίτι”.
Γ. Αποτίμηση της Δράσης
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Ο αρχικός σχεδιασμός της δράσης μας ακολουθήθηκε , αλλά και εμπλουτίστηκε με πλήθος επιμορφώσεων και με ευρύτητα γνωστικών – επιμορφωτικών πεδίων.
Αποτελέσματα της Δράσης
Τα αποτελέσματα της δράσης μας ήταν η επαγγελματική ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μας , η ανάπτυξη των διδακτικών και παιδαγωγικών τους ικανοτήτων , καθώς σχετίζονταν με τις ζητούμενες , σύγχρονες και αναγκαίες επιμορφώσεις τους. Αυτά συζητήθηκαν , διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν σε συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων , σε συνεντεύξεις ή με γραπτά ερωτηματολόγια των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Επιπλέον με το παραγόμενο επιμορφωτικό ,παιδαγωγικό , διδακτικό υλικό εμπλουτίστηκαν τα αρχεία του σχολείου μας , τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως ” τράπεζα γνώσης επιμόρφωσης ” κάθε εκπαιδευτικού που γίνεται μέλος της σχολικής μας κοινότητας. Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
4 = Πλήρως
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
Οι επιμορφώσεις μας διευκολύνθηκαν από τις απογευματινές τηλεκπαιδεύσεις και τα απογευματινά σεμινάρια. Επιπλέον η επιθυμία των περισσότερων εκπαιδευτικών μας για επιμορφώσεις και η σημαντική συμμετοχή τους διευκόλυνε την επίτευξη των επιμορφωτικών στόχων μας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Οι δυσκολίες είχαν να κάνουν με την εύρεση των βολικών ημερομηνιών και την εύρεση χρόνου παρακολούθησης των επιμορφώσεων , καθώς η πλειοψηφία των επιμορφώσεων πραγματοποιήθηκε σε εργάσιμες ημερομηνίες λειτουργίας του σχολείου , σε ημέρες δηλαδή που ήδη υπήρχε πίεση χρόνου , εργασιακές υποχρεώσεις και η αναμενόμενη κούραση από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
Αξιοποιήθηκαν οι πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων Zoom , Webex , η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle , το διαδίκτυο , το Φωτόδενρο του ΙΕΠ , το Powerpoint , η wikipedia , το Excel , ψηφιακά αρχεία για ενημέρωση , εκτύπωση και διδακτική αξιοποίηση που παρείχαν οι διοργανωτές των επιμορφώσεων στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς κ.α. Μέσω αυτών έγινε αναπαραγωγή διδακτικού , ενημερωτικού και έντυπου υλικού , με κείμενα , εικόνες , σχέδια , αφίσες κ.α.
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023 το σχολείο μας συμμετείχε σε δύο επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και ασύγχρονα της ΕΕΠΕΚ ( Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ). Η καθεμιά από αυτές τις επιμορφώσεις είχε διάρκεια από 15 ώρες. Η 1η είχε τίτλο ” Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον “.
Η 2η επιμόρφωση είχε τίτλο ” Ονειροπλάστες – Ονειροθραύστες ” με εκπαιδευτικό υλικό εγκεκριμένο από το ΙΕΠ σχετική με τα εργαστήρια δεξιοτήτων στη θεματική ” Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην – Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και πρόληψη ” , σχετική επίσης και με προγράμματα Αγωγής Υγείας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μας παρέλαβαν και τις αντίστοιχες βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Στις 23/11/2023 το σχολείο μας συμμετείχε στη δίωρη διαδικτυακή επιμόρφωση για το πρόγραμμα Προ.Θε.Συ. δηλαδή στο Πρόγραμμα Θετικών Συμπεριφορών που υλοποίησε.
Στις 23/1/2024 επιμόρφωση με θέμα ” Από τον μαυροπίνακα στη Διαδραστική Οθόνη / Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση ” που πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο του ΕΠΑΦΟΥ για την υποστήριξη της λειτουργίας των διαδραστικών συστημάτων “.
Στις 29 /1/2024 επιμόρφωση με θέμα : ” Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών” που διοργάνωσε η Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης.
Στις 29/2/2024 επιμόρφωση που διοργάνωσε η Ο.Κ.Π.Ε. ( Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ) με θέμα ” Διαχείριση Τάξης – αύξηση της συνοχής της ομάδας και πρόληψη της επιθετικότητας ” διάρκειας τριών ωρών.
Στις 13/3/2024 επιμόρφωση με θέμα : ” Μιλάμε με τους ειδικούς για τα όρια : Πώς μπορούμε να θέσουμε όρια στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους ; ” που διοργάνωσε το ινστιτούτο Prolepsis.
Στις 8/4/2024 εξ αποστάσεως τετράωρη επιμόρφωση που διοργάνωσε η Αειφόρουμ με θέμα ” Το Αειφόρο Σχολείο και η Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή”.
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Οι επιμορφώσεις και τα κάθε λογής σεμινάρια χρήσιμο και περισσότερο αποτελεσματικό θα ήταν να πραγματοποιούνται σε ημερομηνίες που δε λειτουργεί το σχολείο , ώστε να υπάρχει καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών , άνεση χρόνου , μειωμένες επαγγελματικές υποχρεώσεις και λιγότερη κούραση. Εναλλακτικά προτείνουμε τη μέρα των επιμορφώσεων – σεμιναρίων να δίνεται ένα είδος επιμορφωτικής- επαγγελματικής άδειας στον κάθε συμμετέχοντα , όπως συμβαίνει και με άλλους επαγγελματίες , όπως γιατρούς , μηχανικούς
κ.α. Στο τέλος κάθε σεμιναρίου χρήσιμο θα ήταν οι διοργανωτές να στέλνουν το αντίστοιχο ενημερωτικό υλικό , ακόμα και με μορφή σύνοψης , στους επιμορφωμένους. Επίσης θα εξυπηρετούσε σημαντικά αν τα σεμινάρια και οι κάθε λογής επιμορφώσεις πρόσφεραν ευελιξία ως προς την παρακολούθησή τους , δηλ. αν πραγματοποιούνταν με επανάληψη σε διαφορετικές ημερομηνίες και ώρες.
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
Αναγκαίες επιμορφώσεις θα ήταν χρήσιμο να γίνουν στη χρήση και στη διδακτική αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων που πρόκειται να εγκατασταθούν στο σχολείο μας. Αναγκαίες επιμορφώσεις θα μπορούσαν να γίνουνσε θέματα εργαστηρίων δεξιοτήτων , στη διδακτική αξιοποίηση ψηφιακού υλικού , σε θέματα κυβερνοασφάλειαςκαι προστασίας των χρηστών του διαδικτύου, σε βιωματικές δράσεις για την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά , στην παροχή πρώτων βοηθειών , στην προστασία του περιβάλλοντος και της φυσικής μας κληρονομιάς , σε πολιτιστικά θέματα , όπως στην υλική και άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά , στον εθελοντισμό , στη ρομποτική
, στην τεχνητή νοημοσύνη , σε θέματα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας ,σε θέματα διαπροσωπικών και οικογενειακών σχέσεων , σε θέματα πολιτικής προστασίας , ασφάλειας κ.α.
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος
Υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών μας για επιμορφώσεις σε θέματα διαχείρισης τάξης , μαθητικών συμπεριφορών , επίλυσης συγκρούσεων , αντιμετώπισης αποκλινόντων μαθητών , σε θέματα αγωγής υγείας , θέματα περιβάλλοντος , στη διδακτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. , σε θέματα εργαστηρίων δεξιοτήτων , σε πολιτιστικά θέματα κ.α. Γι’ αυτό προτείνεται η συνέχιση των παραπάνω επιμορφωτικών δράσεων και ο εμπλουτισμός τους με νέα γνωστικά πεδία.